Arhiv Občine Dobrova-Polhov Gradec

Blagajeva tematska pot

Blagajeva pot se začne pri kompleksu Polhograjske graščine, kjer pred stranskim vhodom v park stojijo tri velike table s predstavitvijo poti, graščine in starega vaškega jedra v besedi in sliki. Predstavitvene table so postavljene ob vsaki znamenitosti, najti pa nam jih pomagajo še dodatne majhne usmerjevalne table s piktogrami in puščicami.

Od graščine nas pot usmeri k Čebelarskemu domu, od koder se po gozdni stezi vzpnemo do Blagajevega spomenika, postavljenega ob vznožje Gore. Od spomenika v obliki obeliska pelje steza po obronku gozda do grajskega zajetja, hišice s štirikapno streho. Od tam nas pot vodi po cesti nazaj do severnega vhoda v grajski park, kjer zavijemo na stezo ob zahodni strani obzidja do vznožja Kalvarije. Vzpon na Stari grad ali Kalvarijo po gozdni poti traja približno 15 minut. Z vrha se spustimo po isti poti navzdol do razpotja, nato pa naravnost do starega vaškega jedra Polhovega Gradca. Sprehodimo se mimo župnijske cerkve do kaplanije in od tam po stopnicah navzdol po »Usrani gasi« vse do Severjeve hiše. Od Severjeve hiše se vrnemo po »Usrani gasi« navzgor do župnišča, kjer zavijemo desno in se po klancu navzdol spustimo do Polhograjske graščine. Celotna pot je speljana večinoma po gozdnih poteh. Popotniku vzame dobro uro lahke hoje.